Ze zględu na problemy techniczne strony, informacje ukazują się z opóźniemiem – Przepraszamy

„Podróżnicy z Doliny Prosny 2.0” to projekt dotyczący powstania konspektów zajęć dla dzieci i młodzieży z Szkół Podstawowych w oparciu o prototyp gry o tym samym tytule. Projekt został dofinansowany z budżeu Miasta Kalisza w ramach mecenatu nad kulturą.
Nasza gra została stworzona dla mieszkańców Kalisza, sprzyja budowaniu więzi międzypokoleniowych. Powstały w pierwszym etapie prototyp gry pozwala zidentyfikować się mieszkańcom Kalisza z miejscami, w których mieszkają i z których się wywodzą. Gra wraz z konspektami zajęć budują poczucie ważności miejsc i postawę patriotyzmu lokalnego, uwrażliwiając uczniów na otaczającą ich przestrzeń miejską, która ma swoją wspaniałą historyczną przeszłość. Wcielając się w bohaterów naszej gry tj. Karola Malaperta, Dorotkę, Debora Gross- Schinagel, Rafała Stiltera, Felicję Łączkowską czy Wojciecha Bogusławskiego kroczymy śladami ulic i wydarzeń, dzięki maszynie czasu stworzonej przez zegarmistrza Stiltera. Stworzone konspekty zajęć dla uczniów obfitują w różnego rodzaju fakty historyczne związane z wydarzeniami naszego miasta, są razem z grą doskonałą formą promocji naszego regionu, zachęcającą do jego odwiedzin oraz wspaniałą formą rozwoju edukacji kulturalnej dzieci i młodzieży.
Naszym celem jest, aby gra wraz z konspektami znalazła się w każdej bibliotece szkolne, by w ten sposób dostarczyć gotowych narzędzi do odkrywania historii naszego miasta. Edukacja regionalna jest naturalną i formalną odmianą osobowościowej formacji człowieka, zorientowaną na poznanie oraz umiłowanie najbliższego środowiska życia najpierw dzieci i młodzieży, a w przyszłości twórczych i aktywnych obywateli „małej ojczyzny”. Edukacja regionalna stanowi „źródło tożsamości narodowej.” Tożsamość człowieka wskazuje na jego udział w życiu społecznym, w kulturze, pozwala na własną identyfikację oraz interpretację. Szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy komputer zdominował większość sfer naszego życia, odczarowanie gry planszowej a dodatkowo połącznie jej z lekcją historii będzie wspaniałą alternatywą na wspólne i odkrywcze spędzenie wolnego czasu oraz sprytne przemycenie najważniejszych informacji dotyczących dziedzictwa naszego regionu.